Fredag 17 maj

Lyssnar på The deer tracks och reflekterar över dagen.

Jag och min klass besökte den skola vi ska börja på till hösten. Mitt program ska nämligen flytta. Till och med min lärare sa något i stil med "Clara, jag kan se din lycka". Alltså. WOW. Till hösten börjar jag på Hogwarts, så känns det. Höga, tunga trädörrar och stentrappor. Aulan såg ut som en kyrka, fast minus jesus då. Sofia Höglund, tänkte på dig när vi gick in i målerisalarna, på fjärde våningen med utsikt över Göteborg. Du borde vara där.
Efter vi hade besökt skolan såg vi något slags dans-konstverk, i en park, i en bassäng. Mer än så säger jag inte, för jag vet knappt själv vad det var. Sedan gick vi till konstmuséet. Det var kul. Och efter det såg vi helt galet peppade studenter åka runt på flak och dansa till mikrofonkåt. Även vissa badade runt Poseidon-statyn. Efter det såg jag och Madde Pirates of the Caribbean på Biopalatset. Jag älskar verkligen hennes humor.
Kul dag helt enkelt. Nu drömmer jag mig till hösten. Åh, vad det kommer bli bra alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0