På mellanstadiet

Håller på att rensa allt från vinden. Hittade gamla skolarbeten, där det bland annat fanns ett omdöme jag skrev om mig själv när jag var tretton år och skulle snart gå ut sexan:

"Att vara kompis
En av de viktigaste sakerna i livet är ju vänskapen. Så kompisar är jätteviktigt att ha. Om jag har varit sjuk i flera dagar längtar jag att komma tillbaka till skolan och träffa alla mina kompisar igen. Om jag ska beskriva hur jag är som kompis skulle jag säga att jag är snäll, omtänksam, rolig, man kan prata med det mesta med mig och jag berättar inte någon hemlis om jag inte får. Jag tycker att jag är snäll mot alla i klassen. Men det finns några i klassen som är taskiga mot nästan dom flesta så då kanske man inte är snäll tillbaks. Men annars så har vi väl bra kompisskap i klassen. Men det finns ju alltid några man gillar sämre än andra."

"Framtiden
Jag längtar jätte mycket till högstadiet för att klassen jag kommer gå i verkar så bra och skolan ligger så nära stan. Man kommer också känna sig mycket äldre tror jag. Och det vill jag. Min dröm när jag blir stor är att bo i en fin lägenhet i antingen Stockholm, Göteborg eller Malmö och jag vill jobba med dans, design eller att bara jobba i en vanlig butik."

Haha, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0