Söndag 23 januari

Dagen innan nyårsaftonen fortsatte vi vår färd mot den sista ön som visade sig vara den vackraste. Koh Tao hette den. När vi kom fram på eftermiddagen och fick se stranden blev vi helt lyckliga. Det här stället var det bästa.

 
Du ser på stenarna hur högt vattnet var på mornarna.


Det fanns en "huvudstrand" på ön och längs kanten på den var det fullt av mysiga hippie-restauranger.


Det fanns taxibåtar att åka med till naturreservatöarna.


Det blev nyårsafton och här hängde vi. Det serverades gratis buffé vilket lockade typ hit alla på ön.


Disco.


Det var thailändare som eldshowade och som ville ha dricks.


Lampor likt maneter hängde i... himlen.


Det var fyrverkerier HELA TIDEN, och då menar jag det. Det var faktiskt fyrverkerier varje kväll redan från första dagen vi var i Thailand.


Dagen efter nyårsafton åt vi frukost på samma ställe vi varit kvällen innan, och då såg det ut såhär.


Vi åkte båt till naturreservatöarna.


Det finaste finaste finaste placet ever.


Japaner/kineser/thailändare/andra asiater med dykutrustningar.





Bananashake.




En morgon när vi åt frukost kom en katt och la sig bredvid mig för att sova. Det gjorde mig glad för det kanske är ett tecken på att djur kan tycka om mig trots allt. Är rätt dålig på det där med djur, men en katt skulle jag otroligt gärna vilja ha. Dessutom var den ju typ den gulligaste som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0