Tisdag 11 januari

När jag läste Elsas blogg fick jag också lust att göra en kort sammanfattning av år 2010.

Januari
Jag kom hem från Livskraft, ett nyårsläger. Var lycklig, hemligt förälskad, matt och förvirrad. Och som Elsa skrev; frälst. (Nu när jag sett bilder på facebook från lägret som var i år känner jag att jag bara måste dit nästa år.)
Jag var i Egypten i en vecka och snorklade för första gången.

Februari
Funderade mycket på vad jag skulle välja för gymnasieskola.

Mars
Ville inte ha vinter och hade fortfarande inte åkt slalom på två år.

April
Befann mig i Umeå många helger.

Maj
Åkte till Barcelona, kulturnatta i Umeå och var fett peppad på sommarlov.

Juni
Klassresa till Göteborg. Hade kul jämt. Såg fina pojkar jämt. Hade världens finaste uppvaktning på min födelsedag på en klippa vid en sjö mitt på natten med min klass. Gick ut nian (hur tragiskt som helst), hade födelsedagskalas med Gabriella med Alice i underlandet-tema. Sommarjobb på lanthandeln.

Juli
Stadsfesten och Trästockfestivalen. Pratade med många människor, gjorde bus och hade det himla mysigt på manhemskajen. Jag och mina vänner träffade tre fulla killar en kväll på busstationen. Vi diskuterade meningen med livet, att tro eller inte tro och vad som händer efter döden. När vi inte kom fram till något vettigt och insett att vi hade helt olika värderingar skiljdes vi åt - de till station, vi till max.

Augusti
PDOL och Stockholm. Blev på nytt förälskad i staden. Var på gospelfestival och insåg på riktigt riktigt att jag inte gillar att sjunga i kör och att jag heller aldrig kommer att göra det. Var på Musikens makt och färgade håret oranget.

September
Började åka till Piteå varje dag. En massa nya ansikten som aldrig tog slut. Kände mig ensam.

Oktober
Fortsatte åka buss till Piteå. Hade konstant träningsvärk och blev duktigare på att dansa. Lärde mig mycket.

November
Solen försvann helt och hållet. Långa dagar, mycket dans och kände mig ensam.

December
Stress. Fortfarande långa dagar, FÖR långa dagar. Fortfarande mycket dans. Fortfarande en ensam-känsla. Hade dansföreställningar, blev glad och reste iväg.
Blev brun och umgicks med mamma och syster mer än vad vi gjort på det senaste halvåret.

Och nu är det januari 2011 och livet fortsätter.

Kommentarer
Postat av: pop-robban

Raring, love your blog! blir ju lite ledsen i ögat angående detta med ensamhetskänslan! Hoppas på att den avtar och att du inte tycker att vi är helt för konstiga, så är jag säker på att vi ska busa hårt de kommande 2 och halva året. minst.

2011-01-18 @ 00:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0