Onsdag 2 februari

Till sist men absolut inte minst åkte vi till Bangkok-gröten.


Där bar alla skoluniform som jag ju tycker är jättefint. Jag köpte en plisserad skoluniformskjol faktiskt.




Skulle fota Julia och mamma. Blev lite misslyckat.




Byggnaden till höger (MBK) var ett baotastort varuhus som vi var in i.




Vi åt sushi på en restaurang där man var tvungen att boka sig in och där man bara fick sitta en timme och femton minuter, sedan var man tvungen att gå för då skulle några andra ta platserna. Den var poppis. Och suuupergoood.


Maten kom på rullband och man satt mittemot massa thailändare. Vi var de enda med västerlänskt utseende där och eftersom det var första gången för oss på ett sådant ställe var vi ganska förvirrade. Det tog liksom ett tag att lära sig systemet. De var till och med några som fnissade åt våra ansikten. Men det var kul!


Mamma drack något lustigt.




Rulltrappan till skytrain (som tunnelbana fast i luften).


Han sålde egenritade t-shirts. Mycket snygga!


Vi åkte båt tvärs över floden med många skolbarn.


Vi besökte ett buddistiskt tempel.


Det var kul att se riktiga munkar. Det roligaste var att jag såg någon här och där som rökte, fotade med digitalkamera, drack vatten med sugrör och som bar, som ni ser här, paraply. Jag hade av någon anledning fått för mig att de inte har några ägodelar alls, men det var ju något jag bara inbillat mig.


Äckligt kött, om jag får säga så...






Det var den resan. Människorna var bland det bästa, tycker jag. De var så väldans söta och små.
Nästa gång jag åker till Asien vill jag till TOKYO ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0