Natten 5 januari

Åh jag är så pirrig i magen och peppad ut i benen och armarna. Har varit en go' kväll hos Elsa, mycket planerande hit och dit men nu är det bestämt: den 23 april åker jag för första gången i mitt liv på en egen resa med mina vänner och det känns så underbart som det kan bli. (Dock så har jag ju faktiskt varit utan föräldrar på klassresan till Göteborg och under gospelfestivalen i Stockholm, men dom räknas ju inte.)

Halv sju på morgonen på en röd dag kommer vi att kliva av på t-centralen. Då ska vi leta reda på en plats med fin utsikt över staden och bevaka dens uppvaknande. Det kommer bli mäktigt.

Imorgon ska jag till Jokkmokks marknad, där jag aldrig har varit förut. Det enda den får mig att tänka på är kyla och renskinn. Men folk säger att det är himla mysigt och en fet upplevelse att vara där, så nu har jag höjt förväntningarna en aning. Ska faktiskt bli fettttttt att fara dit! Ser mest framemot samisk modevisning och sånt där jättemumsigt bröd gjort i bagarstugor, som jag har hört talas om att det ska finnas.

Skepp och hoj, långkalsong! Nu måste jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0