Tisdag 24 maj

Tänkte starta om denna blogg med en fin liten lista tagen av Agnes.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Mamma var fin och jag lagade god mat.
Vad gjorde du kl 08 imorse: Frös och väntade på bussen. 
Vad gjorde du för 15 min sedan: Skrev i min dagbok.
Det sista du sa högt: "Hej" till mitt lilla kollektiv.
Det senaste någon sa till dig: "Hej", tillbaka.
Vad har du druckit idag: Apelsinjuice och kolsyrat vatten. Det känns lyx att kolsyrat vatten severas i matsalen.
Vad var det senaste du åt: Höhö. Choklad. Men blev faktiskt bjuden denna gång.
Vad var det senaste du köpte: Mat mat mat, massa mat. Kräftstjärtar, persikor, bananer, pasta, ägg, creme fraiche, juice osv.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Den till mitt rum är ljusbrun/gul.
Vad är det för väder hos dig nu: Blåsigt, kallt och halvmulet. Bläää.
Godaste glassmaken: Mammas egna pepparkaksglass, pistage och gammaldags vanilj.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Typ ja. Någon sorts kärlek, förälskelse typ.
Sover du tungt: Jag vet inte. Jag vaknar inte när något skramlar i köket men jag vaknar av min väckarklocka.
Drömmer du mardrömmar: Gjorde det igår och den var obehaglig:( 
Trivs du med ditt jobb: Jag har inget jobb och det är jag glad över hehe.
Favoritklädsel: Tights av något slag, knästrumpor och klänning/tunika.
Favoritlåt just nu: Radiohead - The drugs don't work.
Vad ser du om du tittar till höger: Min garderob, kläder, muggen Julia gav mig när hon var i London, en annan mugg det står "Clara" under och en fin bricka med kanelbullar och cupcakes på. Målade alltså.
Vad gör dig glad just nu: De jag pratar med i telefonen, choklad och kaffe.
Vad ska du göra härnäst: Värma min matlåda i micron, äta den, låta maten smälta, springa.
Höger eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Trött men glad för dagen för soft.
Favoritgodis: Choklad. (Det känns som att jag pratar på tok för mycket om choklad.)
Kläder just nu: Vita strumpbyxor och svart klänning från Beyond Retro.
Sommarplaner: Vara hemma i Skellefteå. Umgås med min familj och mina vänner. Åka på festival. Vara spontan. HA KUL.
Hur många kuddar sover du med: En, som är väldans platt.
Spelar du något instrument: "Vi dansare spelar på strängen mellan himmel och jord", för att citera min lärare. 
Morgon eller nattmänniska: Svårt att svara på. Så länge jag inte är trött så gillar jag både natt och morgon. Stiga upp tidigt en sommarmorgon och äta frukost utomhus är bland det bästa som finns.
Vad är viktigast för dig: Att må bra.
Är du kittlig: Haha, ja, det vet nog en del.
Snarkar du: Nej, men jag pratar i sömnen.
Stjärntecken: Tvilling.
Äckligaste insekten: Alla är äckliga.
Längtar du mest efter just nu: Hemmet, ledighet, frihet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0