Första juni

Det blev första juni för tjugo minuter sedan. Det betyder att det är sommar nu. Och eftersom jag inte kommer gå någon fler skoldag har jag redan sommarlov. Hur fett? Jättefett!

Hemma. Lukten, täcket, tavlorna, maten, mamma, Julia, naturen, vännerna, folket, musiken, myggen (ogillar dock), granarna, den rena diskbänken. Allt kom på en och samma gång och jag älskar det. Kan komma på tre dåliga saker: parasiter i vattnet som jag redan råkat dricka flera gånger, att jag inte får skapa mina egna mat- och fixa-saker-i-hemmet-tider och alla de fula byggnaderna.
Jag flög denna gång. Det var allra första gången jag flög själv. Stor, kände jag mig. Två turer, Göteborg-Stockholm och Stockholm-Skellefteå. Alltså två frukostar också. Eftersom jag steg upp klockan fyra på morgonen somnade jag också fyra gånger: en gång på Landvetter flygplats, en gång på flygplanet, en gång på Arlanda flygplats och en gång på det andra flygplanet. Att somna på Arlanda var oerhört klantigt gjort, för jag höll nämligen på att missa planet med bara några ynka minuter. Jag var den sista passageraren ombord. Haha, oj vad jag skrattade åt mig själv när jag berättade det vid middagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0